¿Y si toca equí?

3 de xineru de 2013 DE 2013 • Beatriz R. Viado

Gústenme a min los finales y los principios d’añu. Parez que dalgo cambia, asina democráticamente, pa tol mundu a la vez y ensin distinciones de nengún tipu. Y faime ilusión. El 31 toi nerviosamente alegre y préstame entrar nel día 1 y pensar qu’estreno daqué sin falta de dir a les rebaxes, que nun tán los tiempos pa caprichos, por mui baratos que los pongan. Un añu nuevu, enteru y verdaderu, a la mio disposición. Qué emoción.
Sé que too esto ye una fatada, pero ye como va tirando una pela vida. El 22 d’avientu tamién m’entra l’apurón y pienso que yo y tola xente del mio pueblu vamos a brindar porque nos retiró’l Gordu. Y pa detrás d’Añu Nuevu tamién tengo lo mío, que toi cuasi segura de que’l 6 de xineru va a sacame de la cai la papeletina de llotería del equipu de balonmano de la mio sobrina.
Después llégame la primavera, que me presta pola vida cuando s’allarguen los díes y apuro les hores de sol como si fueran una merecida recompensa por pasar l’escuru iviernu ensin llamentame más de la cuenta (o por pasalu namás, que yá ye abondo). Pasu ente pasu, a lo tonto y a lo bobo, ehí ta San Xuan, una nueche máxica pa recordanos qu’hubo un tiempu en que los branos yeren infinitos.

Vivo d’ilusión n’ilusión, porque’l mio llau escuru, amás de malváu, ye aburríu. La mio filosofía de vida, en xeneral, ye “menuda mierda”. Asina de fonda y fondera. Parezme que ye una filosofía coherente pa les que nacimos pa ser clas esplotable y tenemos per delantre un futuru de trabayu esclavu, y eso con suerte.

¡Menuda filipítica hippy! Pero ye verdá, ¿eh? Pa qué voi mentir si nun toi nuna entrevista de trabayu. Vivo d’ilusión n’ilusión, porque’l mio llau escuru, amás de malváu, ye aburríu. La mio filosofía de vida, en xeneral, ye “menuda mierda”. Asina de fonda y fondera. Parezme que ye una filosofía coherente pa les que nacimos pa ser clas esplotable y tenemos per delantre un futuru de trabayu esclavu, y eso con suerte. Que tamién tenemos el paru y la marxinación social. Yo véolo asina. Too eso de que’l trabayu dignifica o de que val pa realizase nun m’acaba de convencer. Soi más de Pavese, d’aquello de “trabayar cansa” (laboro estanca creo que ye n’italiano). Ponte que vas a un pelotón de trabayu que ta construyendo les pirámides, a guelpe de látigu, y-yos espetes eso de que’l trabayu dignifica, que vivan la vida feliz, que carpe diem, que nel campu nacen flores, lalalá la la lalalá laralá.. Van mirate raro.
Y agora, ensin látigos, mándente a trabayar un ratiquín más de les tos ocho hores diaries al mesmu preciu o perbaxo que, como nel MediaMark, tiramos los precios. ¿O crees que soi tontu? Calcao.
Pos eso, que cola mio filosofía más fonda y fondera una abúrrese muncho y aburre a les demás. Asina que, superficialmente y a lo xó, disfruto de los mios momentos, con emoción. Como eso d’estrenar añu. ¡Hola 2013! (Hai que saludar y ser educada, a ver si nos llevamos bien, que vamos convivir una temporadina) .
Sé que lo de mio ye too impostura, dacuando nun me lo creo y tomo les mios precauciones. Por exemplu, nun se m’ocurre facer balance a final d’añu. Que pa deprimime nun necesito provocaciones. Tampoco nun me faigo propósitos, que nun hai nada peor que ser la propia fonte de les tos frustaciones. Namás saludo y, como tovía nun tengo motivos pa desconfiar, principiu l’añu alegremente. Que ta nuevín y, sacante causa de fuerza mayor, ye míu del 1 al 365.
Amás, tengo un amigu muncho más optimista que yo que me contó una cosina esti branu. Dicíame que se-y pasaba pela cabeza eso d’emigrar, pero qu’oi, que tenía mieu a marchar y qu’empezare equí la revolución y, hala, él nel estranxeru, sin facer nin ver la revolución. Y nun penséis que’l mio amigu ye de los que fala por falar, ¿eh? Que ye inxenieru y too y da-y milenta vueltes a cualquier idea o fenómenu, verosímil o inverosímil. Yo, pa variar, cuando me lo contó, riíme d’él y espúnxe-y les mios munches y razonaes razones pal escepticismu. Pero nel fondu, como tantes coses que me faen ilusión, préstame creer que tien razón. ¿Vendrá (la revolución), como nun revoltixu sorpresa, dientro de 2013? Ver veremos que falta fai.