La XDLA acusa a RTPA de sumase a los que quieren la desapaición del asturianu

24 de xunu de 2014 DE 2014 • Glayiu

Depués de la polémica artificial entamada por un diariu uviedín cola escolarización de l’asignatura de Llingua Asturiana, la televisión pública da ales a los que quieren volver trenta años atrás

Ente’l Partíu Popular d’Asturies y un periódicu d’Uviéu entamaron va unos díes una polémica falsa pa semar un conflictu artificial na nuestra sociedá por cuenta del encaxe de la Llingua Asturiana na LOMCE como asignatura optativa. Nun-yos dio más la vertebración del país nin el futuru de la nuestra cultura: namás busquen los sos propios intereses. Por si esto fora poco, aparez la TPA, la televisión pública de tolos asturianos, dando ales a esta polémica y falando de "imposición" y de "derechu a escoyer", garrando’l discursu de los grupúsculos ultres y persones que tán en contra d’un futuru pal idioma de tolos asturianos.
Ye más, TPA llegó a da-y más preferencia al portavoz d’esi supuestu colectivu de families afectaes qu’a la mesma Academia de la Llingua Asturiana, institución pública encargada de velar pol idioma. Hai que recordar qu’hasta’l momentu la cadena nunca informó de les denuncies que surden tolos años al empiezu del cursu polos problemes de delles families que nun puen matricular a los sos fíos n’asturianu. Ye de reseñar qu’ente los oxetivos que se recueyen na Llei que permitió la creación de RTPA tán la promoción de la cultura y la educación, «con especial protección del bable, mediante la promoción del so usu y espardimientu nos medios de comunicación social». Amás, el Conseyu d’Alministración de RTPA aprobó unos principios rectores que falen del respetu y l’apoyu al usu y conocimientu del idioma «conforme a la llexislación vixente». Poco respetu, espardimientu y usu-y da la TPA al nuestru idioma si se pon al llau de los que quieren acabar con él, d’esos que de xuru que tamién pensarán qu’Asturies nun tien derechu a promocionar la so llingua, a autogobernase y, mesmamente, a tener una televisión propia.
Anguaño cúmplense tres décades dende que’l nuestru idioma entró nes escueles, un fechu que supunxo un símbolu de la recuperación de les llibertaes y del derechu de los asturianos al so autogobiernu. El procesu foi un éxitu, como muestra que cada añu más de 20.000 escolinos estudien el so idioma nos centros educativos del país. Too ello a pesar de l’actitú desdexada de les alministraciones autonómiques, que nun fixeron un res p’acabar cola precariedá que sufre l’asignatura en cuantes a reconocimientu del so estatus como especialidá como puen ser les matemátiques, l’inglés o’l castellanu.