Firma por que se faiga xusticia colos trabayadores intosicaos en AZSA

11 de payares de 2013 DE 2013 • Glayiu

Los trabayaores intoxicación de vapores de mercuriu elemental n’Avientu de 2012 na factoría d’Asturiana de Zinc S.A. (AZSA) qu’atopense en fuelga de fame, dende’l día 8 de Payares. Piden el sofitu ciudadanu

Ente los díes 2 y 3 d’Avientu del 2012 producióse nes instalaciones qu’Asturiana de Zinc S.A. (AZSA) tien en San Xuan de Nieva unu de los accidentes más graves n’Europa nos postreros 30 años. 49 de el trabayadores d’una empresa subcontratada por AZSA, IMSA, sufrieron una intoxicación de vapores de mercuriu elemental que pudo costa-yos la vida a munchos d’ellos: 8 trabayadores tuvieron que ser ingresaos d’urxencia en distintos hospitales saltándose, asina, los protocolos consiguientes de contaminación per mercuriu.

L’accidente, dempués de dellos estudios realizaos pol departamentu de la policía científica (Institutu nacional de prevención de Riesgos Llaborales) y pola mesma inspección de trabayu da como resultáu una gran neglixencia per parte de AZSA nel trabayu a realizar nel intercambiador de la planta 4ª de tostación. El problema empieza cuando la dirección de AZSA trazó un IVO (Informe sobre Valoración d’Obra) pa realizar trabayos nun espaciu abiertu, cuando en realidá, el trabayu diba realizase nun espaciu confináu (zarráu) a pesar de saber qu’había mercuriu nesti llugar. Esta decisión camudo de manera radical la forma de trabayu y, sobremanera, los equipos de protección que debíen ser utilizaos, que nun fueron los fayadizos. De resultes, los trabayadores que realizaron ellí les sos xeres resultaron intoxicaos con niveles de mercuriu en sangre hasta 90 vegaes el valor dexáu según OMS (Organización Mundial de la Salú). Por esta razón, los espertos falen de la contaminación por mercuriu más grave na Unión Europea.

Dempués de 10 meses nengún trabayador recibió la quelación determinada, munchos d’ellos siguen de baxa mélica, pero otros munchos, al baxar los niveles de mercuriu en sangre, fueron daos d’alta ensin que naide s’esmoleció de si les remortines que tienen tórguen-yos trabayar o non. Sicasí, los nuesos cuerpos acaldía resiéntense más, y la remortines tán siendo tan series como: la perdida sistemática de memoria, la impotencia sexual, l’agudez visual, depresiones bien series diagnosticaes por psiquiatra de la mesma seguridá social, problemes serios col fégadu, reñones, problemes neurolóxicos, temblones, perdida de dientes, cayíes d’uñes de manos y pies, llurdios nel cuerpu que naide sabe d’onde proceden… Numberoses consecuencies que dependiendo de cada unos de los nuesos cuerpos varien.

Por tou ello firma: Esiximos que se deriven responsabilidaes en tolos organismos qu’actuaron negligentemente como AZSA, Salú Publica y Mutues Llaborales, y pidimos la vuesa firma y la vuesa ayuda pa reivindicar que:

1. Trátesenos como intosicaos, y non como “posibles intosicaos”.

2. Como intosicaos que somos, recibamos un tratamientu de desintosicación por quelantes.

3. Reconózase la nuesa situación como “enfermedá llaboral”.

4. Desblóquiese’l 50% de les prestaciones reconocíes pola inspección de trabayu y que fueron bloquiaes por Asturiana de Cinc.

https://secure.avaaz.org/es/petition/Exigimos_JUSTICIA_para_los_trabajadores_INTOXICADOS_por_mercurio_en_Asturiana_de_Zinc/?fbdm