8 Marzu. Día de Llucha

7 de marzu de 2013 DE 2013 • La Semiente Centru Social

Anque últimamente’l sistema absorbió’l día 8 de marzu institucinalizándolu, camuflándolu, queremos calcar que’l 8 de Marzu ye un día de llucha. Y que queremos remarcar el día del so nome completu; DÍA INTERNACIONAL DE LA MUYER TRABAYAORA, y non el "día de la muyer" a seques. Porque la llucha pola lliberación de les muyeres nun tien de dir separáu del conceutu de clase, y muncho menos agora nestos tiempos revueltos onde precisamente l’ausencia d’esa conciencia de clase fainos mas débiles y mas probes na reacción. Doblemente reprimíes doblemente esplotáes. Son munchos los años de llucha pola igualdá de derechos ente homes y muyeres, munchos los pasos daos nunes poques partes del planeta, pero munchu el camín qu’enta queda por faer.
Pola igualdá de les persones y contra la esplotación del home pol home, de la muyer pola muyer, del home pola muyer y de la muyer pol home, contra toa esplotación y contra esti sistema que nos quier dividíes... ¡viva la llucha del 8 de marzu!

Dende’l Centru Social Autoxestionáu La Semiente, queremos sumamos a les reivindicaciones y a la xornada de llucha que representa’l DÍA INTERNACIONAL DE LA MUYER TRABAYAORA. Son munchos los años de llucha pola igualdá de derechos ente homes y muyeres, munchos los pasos daos nunes poques partes del planeta, pero munchu el camín qu’enta queda por faer.
Anque últimamente’l sistema absorbió’l día 8 de marzu institucinalizándolu, camuflándolu, queremos calcar que’l 8 de Marzu ye un día de llucha. Y que queremos remarcar el día del so nome completu; DÍA INTERNACIONAL DE LA MUYER TRABAYAORA, y non el día de la muyer a seques. Porque la llucha pola lliberación de les muyeres nun tien de dir separáu del conceutu de clase, y muncho menos agora nestos tiempos revueltos onde precisamente l’ausencia d’esa conciencia de clase fainos mas débiles y mas probes na reacción. Doblemente reprimíes doblemente esplotáes.
Nun podemos defender la igualdá a ser esplotaes por homes y muyeres, nun podemos defender la igualdá a ser reinaes por homes o muyeres, nun podemos defender la igualdá de ser reprimíes y cutíes por policías homes y muyeres... ´Tanto homes como muyeres tenemos un enemigu común el capitalismu y el so patriarcáu.
Pola igualdá de les persones y contra la esplotación del home pol home, de la muyer pola muyer, del home pola muyer y de la muyer pol home, contra toa esplotación y contra esti sistema que nos quier dividíes... ¡viva la llucha del 8 de marzu!

Dellos apuntes sobre los antecedentes a la celebración d’esti día:

La muyer na Revolución francesa

Mientres la Revolución francesa la muyer va tomar per primer vegada, de manera colectiva, conciencia de la so situación social. Colando escontra Versalles, al pie de los homes, les muyeres parisines reclamaron la igualdá social sol lema llibertá, igualdá y fraternidá. Les muyeres tamién tomaron conciencia de que naquel momentu la llucha de clases nun contemplaba la llucha de xéneru, esto ye, la plena igualdá social de la muyer pola que teníen de lluchar. Mientres la Revolución francesa produciéronse los primeros pidimientos formales de derechos políticos y ciudadanía pa la muyer.

La reivindicación de la igualdá de la muyer y el movimientu obreru

Nos sos entamos, finales del sieglu XVIII y principios del XIX, el movimientu obreru caltenía una posición tradicional de corte patriarcal en relación cola igualdá de la muyer y les sos reivindicaciones. Va Ser a mediaos del sieglu XIX cuando los movimientos reivindicativos de la muyer tomen fuerza: llucha pol sufraxu femenín, la reivindicación de la igualdá, la denuncia de la opresión social, familiar y llaboral. Surdieron entós los denominaos movimientos sufraxistes, primeramente d’orixe burgués.
Los primeros grupos feministes nel movimientu obreru van tener como gran aliáu teóricu’l llibru de Friedrich Engels, publicáu en 1884, L’orixe de la familia, la propiedá privada y l’Estáu y van surdir dientro de los movimientos anarquistes que reivindicaben la procreación consciente del proletariáu, la separación ente sexualidá y reproducción, la defensa de la maternidá llibre, la lliberación femenina, la llibertá sexual, la promoción de la planificación familiar, el cuidu de los neños, y l’usu y espardimientu de métodos anticonceutivos artificiales.

Cronoloxía de la celebración del Día Internacional de la Muyer

El 28 de febreru de 1909 celebrar por primer vegada n’Estaos Xuníos el Día de les muyeres socialistes tres una declaración del Partíu Socialista de los Estaos Xuníos.
N’agostu de 1910 la II Conferencia Internacional de Muyeres Socialistes, axuntada en Copenhague, repitió la demanda de sufraxu universal pa toles muyeres y, a propuesta de la socialista alemana Luise Zietz, aprobóse’l resolvimientu propuestu por Clara Zetkin proclamando’l 8 de marzu como’l Día Internacional de la Muyer Trabayadora. La propuesta de Zetkin foi sofitada unánimemente pola conferencia a la qu’asistíen más de 100 muyeres procedentes de 17 países.

Añu 1911 - Primer celebración del Día Internacional de la Muyer Trabayadora
De resultes de la decisión adoptada en Copenhague l’añu anterior, el Día Internacional de la Muyer Trabayadora celebrar por primer vegada’l 19 de marzu n’Alemaña, Austria, Dinamarca y Suiza, con mítines a los qu’asistieron más d’un millón de persones, qu’esixeron pa les muyeres el derechu de votu y el d’ocupar cargos públicos, el derechu al trabayu, a la formación profesional y a la non discriminación llaboral.
Menos d’una selmana dempués, el 25 de marzu, más de 140 moces trabayadores, la mayoría inmigrantes, morrieron na tráxica Quema na fábrica de camises Triangle Shirtwaist de Nueva York. Esti sucesu tuvo grandes repercusiones na lexislación llaboral de los Estaos Xuníos, y nes celebraciones posteriores del Día Internacional de la Muyer fixo referencia a les condiciones llaborales que conducieron al desastre.

Años 1913 y 1914 - Día Internacional de la Muyer antes de la Primer Guerra Mundial
En 1913, nel marcu de los movimientos en pro de la paz que surdieron en víspores de la primer guerra mundial, les muyeres de Rusia celebraron el so primer Día Internacional de la Muyer l’últimu domingu de febreru de dichu añu. En 1914 n’Alemaña, Suecia y Rusia conmemorar por primer vegada, de manera oficial, el Día Internacional de la Muyer el 8 de marzu. Nel restu d’Europa, les muyeres celebraron mítines en redol al 8 de marzu pa protestar pola guerra y pa solidarizase coles demás muyeres.
Tando entá en plena Primer Guerra Mundial, na que yá morrieren 2 millones de soldaos rusos, producióse la Revolución de Febreru, que marcó la primer etapa de la Revolución rusa de 1917 . Na primer metá de febreru de 1917, l’entamu d’una hambruna provocó revueltes na capital Petrogrado, actual San Petersburgo. El 3 de marzu de 1917, la mayor fábrica de Petrogrado, la factoría Putilov cerróse, quedando 30.000 trabayadores en situación desesperada. Anuncióse una fuelga; dispararon a los güelguistes y delles tiendes cerraron, lo que provocó insurrecciones n’otros centros de producción.

El 8 de marzu de 1917. tamien ren Rusia, celebróse una serie de mítines y manifestaciones con motivu del Día Internacional de la Muyer que progresivamente algamaron un fuerte tonu políticu y económicu. Incidentes ente ames de casa nes llargues coles por consiguir pan convertir en manifestaciones bonales contra la monarquía y a favor del final de la guerra. Empezó asina’l llevantamientu popular qu’acabó cola monarquía, ensin preparación nin coordinación de los partíos revolucionarios.

Años 1922 a 1975 - Institucionalización del Día Internacional de la Muyer
Dempués de la revolución d’ochobre, la feminista Alexandra Kollontai (que dende’l so nomamientu como Comisaria del Pueblu pa l’Asistencia Pública llogró’l votu pa la muyer, que fuera llegal el divorciu y l’albuertu) consiguió qu’el 8 de marzu considerárase fiesta oficial na Unión Soviética, anque llaborable. El 8 de mayu de 1965 por decretu del USSR Presidium del Sóviet Supremu de la Unión Soviética de la URSS declaróse non llaborable’l Día Internacional de la Muyer Trabayadora.20
Dende la so aprobación oficial pola Unión Soviética tres la Revolución rusa de 1917 la fiesta empezó a celebrase n’otros munchos países. En China celébrae dende 1922, naquella republica española celebrrose por primer vegada en 1936.
En 1975 la ONU empezó a celebrar el 8 de marzu como’l Día Internacional de la Muyer. N’avientu de 1977, dos años más tarde, l’Asamblea Xeneral de la ONU proclamó’l 8 de marzu como Día Internacional polos Derechos de la Muyer y la Paz Internacional.