1.º mayu pasáu por agua

Multitudinaria manifestación en Xixón de los sindicatos de clase; la CNT en Mieres y los paraos quemaos

6 de mayu de 2013 DE 2013 • Glayiu

La xornada del 1.º de mayu n’Asturies tuvo pasada por agua. Los sindicatos mayoritarios ficieron los sos actos en La Felguera. Una multitudinaria manifestación de la izquierda sindical en Xixón arrancó de la Plaza L’Humedal hasta’l Naútico. La CNT cellebró la xornada por tripilicau en MIeres.

La xornada del 1.º mayu de 2013 n’Asturies nun pasará a la historia. Dos manifestaciones curioses en La Felguera y Xixón, convocades por UGT, CC.OO. y USO, y por CSI, CGT y Suatea, respectivamente, y la CNT manifestándose en Mieres, fue el balance de lo qu’ocurrió.

Los minoritarios enllenen Xixón

JPEG - 143.3 KB

Ye de destacar que la manifestación de la izquierda sindical axuntó en Xixón a una marea humana de varios miles de persones que caleyaron dende la plaza L’Humedal hasta’l Naútico. A l’altura de la sé central de Cajastur na cai Álvarez Garaya fízose un escrache de denuncia de la xestión de Manuel Menéndez al frente de lo que fuera una caxa pública y agora ye parte de Liberbank. El resto de la marcha trescurrió ensin incidentes, hasta la plaza’l Naútico, onde garraron la pallabra voceros de los sindicatos convocantes, que denunciaron el desaniciu de los servicios públicos y del empléu, y demás escesos del sistema capitalista.
Con más de 120.000 asturianes y asturianos en paro, y más de seis millones de persones desempleades a nivel estatal, tampoco parez que la rempuesta social tea siendo la que la urxencia de la situación merecería.

La CNT en Mieres, ensin facistes pero con policíes

JPEG - 93.8 KB

La Confederación Nacional del Trabajo escoyó Mieres pa cellebrar el 1 de mayu . La sorpresa foi enterase de que una organización neofacista tamién solicitara permisu pa facer en la villa del Caudal un actu pol día de los Trabayadores. La actitú preventiva de los anarcosindicalistes impidió qu’hubiere llugar a incidentes colos xenófobos, pero non ocurrió asina cola Policía: “Para evitar cualquier posible altercado o provocación, esta Regional decidió cambiar el lugar original del mitin y el recorrido de la manifestación. Estando Delegación de Gobierno al tanto de todo ello y siendo todos estos cambios puntualmente comunicados en tiempo y forma adecuados, nos encontramos este 1º de Mayo con una desproporcionada actuación policial a cabo de las fuerzas de la UIP de la Policía Nacional que, antes de empezar nuestro acto, se dedicaron indiscriminadamente a confiscar nuestras banderas bajo la excusa de que no podíamos portar palos. Ya nos explicará Delegación de Gobierno con que mástiles pretende que llevemos nuestras banderas.”

Adepavan con naide por nun haber xunidá d’acción

L’Asociación de Paraos del Valle del Nalón, la pionera de les organizaciones de desempleaos n’Asturies, emitió esti comunicáu nes feches previes al día de los Trabayadores: “Con motivo de la celebración del Primero de Mayo, día del trabajador, desde ADEPAVAN decidimos no participar en ninguna de las tres manifestaciones
convocadas por las diferentes organizaciones sindicales asturianas.
Consideramos que la situación actual, exige de la máxima responsabilidad
por parte de cada central, movimientos sociales y movimiento asociativo en
general. La triple convocatoria demuestra la falta de entendimiento y
voluntad de diálogo entre los protagonistas de la reivindicada salida
social a la crisis. En ADEPAVAN, defendemos la unidad de la necesaria
diversidad de las distintas tendencias que conviven en el seno de la
familia trabajadora. Las diferencias entre modelos, no pueden traducirse en
divisiones entre trabajadores, ni mucho menos buscar enemigos entre quienes
somos compañeros.”

DOCUMENTOS